Tramwaje Warszawskie przedstawiły plan na wilanowską infrastrukturę tramwajową
O planach stworzenia wilanowskiej linii tramwajowej opowiadali przedstawiciele spółki Tramwaje Warszawskie na wczorajszym posiedzeniu Komisji Infrastruktury.
Połączenie tramwajowe Wilanowa z Dworcem Zachodnim kosztować będzie 670 mln zł. Ma to być trasa o długości 13 km, przebiegająca ulicami: al. Rzeczypospolitej – Sobieskiego – Spacerową – Rakowiecką – Rostafińskich – Banacha – Bitwy Warszawskiej – Dw. Zachodni. Przystanki będą miały długość ok. 66 metrów, wyposażone będą w monitoring wizyjny oraz system informacji pasażerskiej.
Na potrzeby nowej linii zakupionych ma zostać 50 tramwajów – dwukierunkowych i niskopodłogowych. Pojadą po torowisku trawiastym, pomijając krótki odcinek na ul. Belwederskiej, gdzie torem tramwajowym pojadą również autobusy. Planowany jest też system redukujący emisję hałasu i wibracji oraz urządzenia sterowania ruchem, które będą dbały o to, żeby tramwaje nie stały na czerwonym świetle. Umożliwi to osiągnięcie średniej prędkości 26 km/h (wliczając postój na przystankach), dzięki czemu z Wilanowa dojedziemy do centrum w ok. 20 minut.
Urzędnicy teraz zadbają o decyzje środowiskowe i projekt, natomiast budowa ma odbyć się w latach 2018-2020. W najbliższych miesiącach odbyć się mają konsultacje społeczne związane z tym odcinkiem trasy tramwajowej.